Јована Анђелић, ученица генерације 2020/2021.

11.јуна 2021.године Филолошка гимназија је добила још једног изванредног ђака генерације, Јовану Анђелић, ученицу шпанске групе одељења IV6, изузетну по многим школским, ваншколским и људским квалитетима.

Јована је за четири године школовања у Филолошкој гимназији освојила многе награде на различитим републичким такмичењима. Само у IV разреду освојила II место на Републичком такмичењу из српског језика, II место на Републичком такмичењу „Књижевна олимпијада“, II место на Републичком такмичењу из латинског језика и III место на Републичком такмичењу из енглеског језика, дакле четири републичке награде на крају школске године у којој је, због отежаних околности школовања услед епидемије коронавируса, било лако изгубити елан и вољу за додатним ангажовањем али Јованин ентузијазам, присутан од првог разреда, одржао се до самог краја а колика је њена воља, амбиција и енергија, говори и чињеница да је само у једном дану била спремна да учествује на два такмичења. Републичке награде нису изостале ни у претходним разредима – у другом разреду освојила је II место на такмичењу из српског језика и II место на такмичењу из латинског језика а у првом разреду I место на такмичењу из латинског језика. Њено интересовање за енглески и француски језик показало се и у њеном похађању курсева енглеског односно француског језика ван школе. Наиме, курс француског језика у Француском културном центру је пре три године завршила са знањем нивоа Б1 а пре две године је стекла и диплому нивоа Ц2 Кембриџ испита.

Осим талента за стране језике, Јована поседује и литерарни дар, који је показала учешћем у Литерарном конкурсу „Вук Милатовић“, на коме је освојила II место у категорији Проза, као и на конкурсу Српске православне цркве, када је добила прву награду за есеј.

Јовану одликује и беседнички дар, који се врло брзо испољио на часовима реторике и беседништва а мало касније се показао и ширем аудиторијуму када је на школској слави изговорила своју светосавску беседу и одушевила и оне професоре који је не познају, а управо због њене посебности додељен јој је „Златоустов венац“ као најбољем беседнику своје генерације.

Осим поменутих школских успеха и признања, Јована има и интересовања и ангажман ван школе, који излази из оквира филологије. Већ шест година волонтира у Црвеном крсту и то тако посвећено да је већ стекла позицију координатора Програма ширења знања о Црвеном крсту и Међународном хуманитарном праву. Стекавши звање едукатора и тренера након посебних обука, Јована сада и сама реализује семинаре за нове едукаторе широм Србије и спроводи радионице за децу и младе о борби против трговине људима а колико је та тема занима видели смо на једном часу одељењске заједнице у трећем разреду, када је одржала врло информативно и незаборавно предавање одељењу о том проблему. Волонтирајући у Црвеном крсту, Јована је показала креативност у осмишљавању нових материјала и радионица за волонтере. Њени надређени у овој организацији описују је као одговорну, организовану младу особу дораслу сваком изазову који се стави пред њу. Своје интересовање за хуманитарна и друштвена питања Јована је показала и учешћем у онлајн курсу о бризи и заштити деце миграната без родитељске пратње, који је организовао Универзитет у Глазгову. Хуманост је показала и на делу учествујући у различитим волонтерским активностима у Дому здравља „Стари град“ током епидемије коронавируса и током процеса имунизације.

Једно у низу Јованиних интересовања јесте и тема безбедности младих на интернету. Наиме, она је прошла обуку за вршњачког едукатора у организацији Националног контакт центра за безбедност деце на интернету. Ово интересовање ју је навело да учествује и у великом Еразмус + пројекту под називом „Како доживљавамо свој дигитални свет?“ Пројекат је реализован у сарадњи са партнерским школама из Шпаније и Словеније а у његовом фокусу је било одговорно коришћење друштвених мрежа, превенција и заштита од дигиталног насиља, као и препознавање лажних вести у медијима. Током различитих активности у оквиру овог пројекта Јована је показала лидерске вештине, зрелост, озбиљност и ентузијазам, па је за једну од радионица изабрана за ученика координатора групе и том приликом је помагала наставнику модератору у организовању рада других ученика у мешовитој шпанско-словеначко-српској групи.

Оно што сигурно изненађује као нешто ретко и неуобичајено јесте то што је у току четвртог разреда, поред бројних школских и ваншколских обавеза, Јована имала вољу и интересовање да потпуно самоиницијативно држи часове енглеског језика основцима и ученицима првог разреда средње школе у школи енглеског језика English Corner. Дакле, желела је да се опроба и у  наставничком послу и том приликом показала способност да пренесе знање, мотивише полазнике курсева и створи пријатељску атмосферу на часовима.

Јована поседује и нешто више од награда на републичким такмичењима и широких интересовања – поседује и изузетну личност. Увек је изузетно учтива, културна, пријатна, срдачна, како према професорима, тако и према својим вршњацима. Млада особа ретко елоквентна за своје године и за своју генерацију, млада особа која својим манирима може да буде леп пример својим вршњацима. Племенита и увек спремна да помогне свакоме коме је помоћ потребна. И због тога вољена и поштована, као добар пријатељ.

Као одељењски старешина и предметни професор, срећна што сам за протекле четири године испратила Јованин развој и напредовање. Поносна сам на њене успехе, поносна сам на њену ширину и свестраност а посебно сам поносна на њену одмереност, благост и скромност, које прате све ове њене успехе и интелектуалне квалитете.

Одељењски старешина

Ивана Лукић