Награђивани ученици у 2013/2014. години

ТАКМИЧЕЊА

Резултати са републичког такмичења из српског језика и језичке културе

I разред

Име и презиме ученика

Име и презиме наставника

Ранг

Даница Глишић

Александра Антић

II место

Јована Јоветић

Драгана Ћећез Иљукић

II место

Оливера Јовић

Мирјана Којић

III место

 II разред

Име и презиме ученика

Име и презиме наставника

Ранг

Аљоша Миленковић

Биљана Бранић Латиновић

I место

 III разред

Име и презиме ученика

Име и презиме наставника

Ранг

Катарина Јеринић

Стеван Стефановић

II место

Милица Недељковић

Слађана Савовић

III место

Никола Шкрпан

Стеван Стефановић

III место

 IV разред

Име и презиме ученика

Име и презиме наставника

Ранг

Данијел Ристић

Људмила Пендељ

I место

Ивана Костић

Људмила Пендељ

II место

Лара Дамњановић

Људмила Пендељ

II место

Тања Младеновић

Славољуб Марковић

III место

Теодора Јовић

Људмила Пендељ

III место

РЕПУБЛИЧКО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ КЊИЖЕВНОСТИ – КЊИЖЕВНА ОЛИМПИЈАДА

На Књижевној олимпијади (општинско такмичење, регионално-градско, републичко) учествовало је 69 ученика Филолошке гимназије (17 ученика 1. разреда, 18 ученика 2. разреда, 17 ученика 3. и 17 ученика 4.разреда). На републичком такмичењу, награде су освојиле ученице II разреда: Невена Шкобић (2. место), Ана Арсић, Марија Николић, Тијана Љешњак, Хана Вучковић, Анђела Станковић (3. место), Олга Тодоровић (3. место), и ученице III разреда Спасенија Божанић (2. место) и Сунчица Кокотовић (3. место).

РЕПУБЛИЧКО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ СТРАНИХ ЈЕЗИКА

ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК

Милица Јанић   IV7                          Гордана Младеновић               I  место

ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК

Име и презиме ученика

Име и презиме наставника

Ранг

Милена Јањић  IV2

Ана Јанковић

I место

Ђурђа Михић IV2

Ана Јанковић

II место

Наташа Живановић IV2

Ана Јанковић

III место

 

 

 

 

 

РУСКИ ЈЕЗИК

Име и презиме ученика

Име и презиме наставника

Ранг

Данијел Ристић

Наталија Јермонленко

I место

ИТАЛИЈАНСКИ ЈЕЗИК

Тамара Прстић, IV6,  Светлана Рујевић Митић, прво место

Теодора Миљојковић, IV6, Светлана Рујевић Митић, друго место

 

ШПАНСКИ ЈЕЗИК

Тања Младеновић, IV6, Слободанка Стојановић, 1. место

Ана Хубер, IV6, Слободанка Стојановић, 2. место

Растко Петровић, IV6, Слободанка Стојановић, 3. место

 

РЕПУБЛИЧКО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ ЛАТИНСКОГ ЈЕЗИКА

 На државном такмичењу из латинског језика, одржаном 10. маја 2014, награде су освојили следећи ученици:

Први разред:

прво место

Луција Данилов I/1, Маријана Несторов

друго место

Анђела Ећимовић I/4, Габријела Римац

треће место

Ива Штављанин I/6, Габријела

Други разред:

прво место

Марко Петрић II/5, Маријана Несторов

треће место

Марија Ђукић II/1, Ана Ђорђевић

треће место

Ана Арсић II/1 Ана Ђорђевић

Трећи разред:

друго место

Теодора Суботић III/6 Александра Пап

треће место

Никола Шкрпан III/1 Мирјана Миленковић

Четврти разред:

друго место

Теодора Миљојковић IV/6 Бранислава Пљакић

треће место

Данијел Ристић IV/1 Маријана Несторов

 

На државном такмичењу из класичног грчког језика, одржаном 10. маја 2014, награде су освојили следећи ученици:

Први разред:

прво место

Софија Симић I/5,   Мирјана Миленковић Крзнарић

друго место

Ђорђе Урошевић I/5,  Мирјана Миленковић Крзнарић

треће место

Анђела Калуђеровић I/5,  Мирјана Миленковић Крзнарић

Други разред:

прво место

Аљоша Миленковић II/5,  Драгана Васиљевић

друго место

Павле Стојановић II/5, Драгана Васиљeвић

Четврти разред:

прво место

Александра Поповић IV/5, Милена Симић Томић

друго место

Нађа Лазић IV/5,  Милена Симић Томић

треће место

Богдан Никић IV/5,  Милена Симић Томић

 

ФРАНКОФОНИ ДИКТАТ

На већ традиционалном Франкофоном диктату који се одржава у марту месецу у оквиру Дана франкофоније, ученик 4-1 Дејан Јокић освојио је треће место.

 

ТАКМИЧЕЊЕ У ГОВОРНИШТВУ НА ЈАПАНСКОМ ЈЕЗИКУ

У четвртак, 28. новембра одржано је Такмичење у говорништву на јапанском језику, које се одржава сваке године у нашој школи. Учествовали су ученици сва четири разреда и такмичили су се у две категорије: лепо писање и говорништво. 

Ученици првог разреда су тек недавно почели да уче јапански језик, па не могу да учествују у такмичењу у говорништву. Ове године задатак за њих био је да напишу хаику на српском језику. Лекторка и професорка јапанског превеле су хаику на јапански, а ђаци су тако преведен хаику писали лепим рукописом. Сви гости Јапанци на такмичењу имали су задатак да залепе налепницу на рад који сматрају најбољим, а ученик чији рад је имао највише налепница добио је награду. Оцењивао се рукопис и лепота хаику песме.  Ове године у категорији лепог писања награду је добила Емилија Вранчић 1/7.

Ученици другог, трећег и четвртог разреда одабрали су по једну занимљивост из Србије коју су описали гостима из Јапана. У овој категорији прву награду освојила је Лола Васковић (2/7),  чији говор се зваоРакија, друго место освојила је Дуња Димић (3/7)  - Одлазак у госте у Србији, треће место освојила је Марија Вагнер (4/7) - О Милошу Црњанском, четврто место освојила је Симона Укај (2/7) - Београдска прича и пето место заузео је Миодраг Немец (2/7) - Мост на Ади. Жири је и ове године оцењивао јединство теме и садржаја, убедљивост, тачност и прецизност граматике, изговор и акценат, да ли кандидат говори довољно гласно, држање, став, поглед, гестикулацију и да ли кандидат говори без гледања у текст.

Главне награде за освојено прво, друго и треће место уручио је амбасадор Јапана у Републици Србији, Њ. е. г. Масафуми Куроки, а придружио му се и председник ЈИЦА-е из представништва за Балкан, господин Тошија Абе, који је уручио награде за четвро и пето место. Победник такмичења у говорништву  Лола Васковић, освојила је фотоапарат Д3100 јапанске марке Никон, Дуња Димић, добила је , такође, Никон фотоапарат, док је Марији Вагнер припао  ваучер за две особе у вредности од  3000 динара,  који се може искористити у ресторану јапанске хране „W Sushi“. Емилија Вранчић, победница такмичења у калиграфији је освојила ваучер за две особе у вредности од 2000 динара, који се, такође, може искористити у поменутом ресторану

Маргарета Саморан, професорка јапанског језика

 

 

  Осмо драмско надигравање

Први ауторски фестивал драмског стваралаштва београдских средњошколаца, који је ове године одржан осми пут, поставио је пред учеснике могућност да креативност у писању драмског текста испоље одлучујући се за комедију, водвиљ или басну. Прва тема је упућивала на то да се изненада, после много година, појављује особа из прошлости с којом је главни лик некада био близак / била блиска. Дакле, та тема заснована на препознавању исказана је реченицом: Да ли је могуће да се опет срећемо?! Друга тема тицала се особина главног лика. Оне су биле садржане у двема реченицама које јунак/јунакиња често изговара: Е, баш нећу! А штоооооооооо? Трећа тема захтевала је да важан елемент заплета и развоја радње буде мејл који стиже на погрешну адресу.

Драгана Ћећез Иљукић и ја, као и Жељка Петковић, наша колегиница која је однедавно у пензији, али и даље остаје са нама у Драмском надигравању, нисмо могле а да не приметимо колико је ово, Осмо Надигравање, по много чему изненађујуће и другачије. Претходних година, жири је муку мучио да, због изузетног квалитета пристиглих текстова, одабере четири или пет најбољих, колико може да се изведе током две финалне вечери.  Овога пута су се издвојила само два текста – Већ виђено Јоване Баровић  из IV1 Средње техничке ПТТ школе и Исто у доба истог (или Б и А) Јелене Ракиџије из IV2 Седме београдске гимназије. Оно пак што нас је посебно обрадовало, кад су отворене коверте са шифрама, био је податак да су обе девојке већ биле финалисткиње Драмског надигравања. Међутим, на финалној вечери, која се одржава на Камерној сцени Пете београдске гимназије, били смо у прилици да видимо само представу Исто у доба истог (или Б и А) Јелене Ракиџије, јер су Јована Баровић и драмска група која је требало да припреми представу одустали, како су нас обавестили, због матурских обавеза и предстојећих пријемних испита. Иако није било уобичајене неизвесности и навијачких страсти, жири у саставу Јанко Баљак, Љубица Бељански Ристић и Виолета Јелачић Србуљ с пажњом је одгледао представу, а једина награда додељена је Јелени Ракиџији за драмски текст који је написала.

                                                                       Александра Кузмић, професорка књижевности

СВЕТСКО ТАКМИЧЕЊЕ У ПОЗНАВАЊУ КИНЕСКОГ ЈЕЗИКА И КУЛТУРЕ

Светско такмичење из познавања кинеског језика и кинеске културе се одржавало од 19.10.2013. до 4.11.2013. године у Пекингу и у Кунмингу, граду провинције Јунан. Само такмичење се састојало из четири дела:  тестa,  говорa на тему ‘'Кинески мост и ја’' (представљањa и перформанса, кинеске народне игре, прављења букета цвећа са одређеном темом и састављања говора на основу тога. На самом такмичењу су учестовали ученици из 65 земаља. Наш тим су чинили Катарина Петковић, ученица 4. разреда Филолошке гимназије и Илија Рашета, ученик 4. разреда  Карловачке гимназије. Са њима су ишла и 2 посматрача као подршка- Теодора Ђурић, ученица3. разреда Филолошке гимназије и Павле Чикота, ученик 2. разреда Карловачке гимназије.   Тим је водила директорка Карловачке гимназије, Славица Шокица. Наш тим се доста добро пласирао, те су такмичари добили шестомесечну стипендију коју могу искористити наредне школске године.

'’За мене, ово није само такмичење, ово је једно предивно искуство које ће нам свима остати у сећању. Толико нових пријатељстава из целог света, доста различитих култура и различитих погледа на свет. Одлазак у Кину не само да ми је помогао да унапредим своје знање кинеског језика, већ и да унапредим себе као личност. Велика ми је част била што сам представљала своју земљу. Трудила сам се да Србију што боље прикажем  како Кинезима, тако и другим народима јер о Србији скоро ништа нису знали или су знали јако мало. Они су желели  да науче што више , а то што причају другим језиком, што су с друге стране света, што им је боја коже другачија, није их спречавало да буду радознали и постану наши пријатељи. Зато , без обзира ко смо, одакле долазимо, и куда идемо, сви ми можемо бити пријатељи, “ рекла је Катарина.

Видео Катарининог наступа можете погледати на следећем сајту:

http://bridge.chinese.cn/article/2013-11/03/content_513466.htm

ТАКМИЧЕЊЕ СРЕДЊОШКОЛАЦА У БЕСЕДНИШТВУ 

Београдско беседништво средњошколаца  одржано je 26.новембра 2013. године у Математичкој гимназији Београд. Жири, у чијем саставу су били Неда Арнерић, глумица, Мирјана Мићић, професор српског језика, Љиљана Маловић Козић, професор филозофије, проф. др Војислав Јелић, професор реторике - председник жирија и Радивоје Благојевић, професор социологије, одлучио је да прву награду додели Срђану Барашину, ученику Гимназије из Бања Луке, а другу награду Стефану Бољевићу из Гимназије “Слободан Шкеровић” Подгорица, док је трећа награда припала Биљани Тодоровић из Филолошке гимназије у Београду. Средњошколци из гимназија у Бања Луци, Подгорици, СШ “Петар Кочић” из Зворника, Прве, Пете, Шесте, Филолошке и Математичке гимназије у Београду, Правно-пословне и Геолошко хидрометереолошке школе “Милутин Миланковић” Београд говорили су на једну од тема: Разговор је души посластица - ЊегошТесла је осим физике знао и како да изабере културу у којој ће се остварити, културу која је имала капацитет да удоми његову генијалност и слободна тема.

 А ево и беседе наше ученице, Биљане Тодоровић:

  Шта би данас Исидора рекла Његошу

 (беседа коју је инспирисала Књига дубоке оданости Његошу Исидоре Секулић)

               У години кад се Нобелова награда за економију додељује чак тројици светских експерата који о берзи и кретању тржишта капитала имају потпуно супротне ставове и један другом обарају теорије, један мали балкански народ обележава два века откако је луча са Ловћена почела да обасјава смисао. Зато, попут оних који су гледали на Вол Стрит, а онда схватили да су за све то време видели само Потемкиново село, ми полако искачемо из Исидориног бурета – склоништа и утопије, после кога лучу смисла не замењујемо прскалицама и ватрометима привидног успеха. Ко није имао своје буре осаме бар једном у детињству,  тај не може разумети ни ову беседу, а ни оно због чега је она, Исидора Секулић, када су јој приговорили занос и дубоку оданост идеалу, своју другу књигу о Његошу спалила.                      

Данас када су нам видици у перформанси „led full HD 3D”, њеним позајмљеним погледом кроз прорез међу даскама бурета, ја видим људе који ће раздувати лажно песништво кљакавих носталгија, отровати лажни морал ситних интереса, запалити ритину грађанских врлина под којима гмижу змијолике личне амбиције, „видим да се један велики национални склоп јежи и протеже, да се сва раса збија у неколико људи”, оних који се јављају пре и остају после потопа. Лучоноше међу неонима. Апостоли самоће велеграда. После Јефимије једна Ксенија, Исидора и Аница, после Саве, један Павле, Момчило и Новица,...и због њих пожелиш да анђели проговоре гласније како би их сви чули.  А потоп је последица а не оправдање. Као што се после сваког потопа издиже острво, тако и они којима се храброст не мери по животним стандардима, иметку, угледу и статусу, већ према врлини и разборитости, из тог истог потопа изналазе смисао – тај пламен божествени у ништавном храму ових прометеја.

Један пожар не чини буктиња, већ пламичак који га започе – вјечна зубља вјечне помрачине, нит догори, нити светлост губи. Попут свица, човек проноси сачувану светлост неких далеких и већ угашених звезда које су га за своје трајање изабрале да настави живот ватре, која ће се кроз poieses вратити у простор и у вечност. То је оно знање које се зна из себе, или никако. То је тајна свица. А тајна оних других је да неће да верују ни свицу ни Прометеју, а кажу да верују у Теслу. Ти ни о Тесли ништа не знају. Сви знају да му је Марк Твен видео анђеоска крила, али да ли ико од присутних зна шта се догодило у клубу Еликот 1897. године, када је већ извештачNiagara Gazzete објавио да је „Тесла идеалиста”.

Поводом почетка рада електране на Нијагариним водопадима, пред око 350 000 најистакнутијих пословних људи, Тесла је одржао свој чувени говор скромности, тражећи опрост за људске мане и хвалећи све друге проналазаче који су му претходили. Марк Сајфер је прокоментарисао да је тај говор открио научниково „мрачно наслеђе оног што је, дубоко усађено и потиснуто у њему, прострујало његовим венама” у признању властите инфериорности. Ти људи су имали капацитет да плате Теслину струју, али нису могли да осете пламичак људске врлине. Јер само тренутак касније он је био видљив у Теслиним завршним речима: „Али надам се да у мојим недотераним реченицама има нечег вредног ове јединствене ситуације у којој се налазимо”.  

Данас, по Лучиндану 2013. године, док на Вол Стриту берза одлучује о статусу моћи, а нобеловци Фема, Хансен и Шилер пишу у Стокхолму беседу захвалности у стилу софиста, не могу а да се не запитам шта би данас Исидора рекла Његошу. Знам само да она њена „шака шодера бачена у рупе наше некултуре” није била узалудна. Нахранила је неке мале свице.

ФИЛОЛОШКА ГИМНАЗИЈА БаЛМУН КОНФЕРЕНЦИЈИ

Ученици Ирина Тарбук III/2, Теодора Решетар IV/5, Јована Франета II/2 и Небојша Галић I/1 учествовали су од 25. до 27. априла 2014. на МУН конференцији у Бањалуци. Међу мноштвом других учесника, махом из суседних држава и из Италије, истакли су се паметним формулисањем ставова и вештим аргументовањем, понајвише Јована — проглашена за једног од 15 најуспешнијих делегата на конференцији, и Небојша — изгласан за најбољег делегата у свом комитету.

                                                                                  Јелена Савић, професор класичних језика

CERTAMEN CICERONIANUM XXXIV - мај 2014. године

             На овогодишњи Certamen Ciceronianum, међународно такмичење у познавању Цицероновог живота и дела, пласирале су се ученице Соња Загорац из IV/5 и Тамара Прстић из IV/6. Припреме је током марта и априла водила проф. Јелена Савић, одређена за професора-пратиоца, а трошкове путовања и учешћа на такмичењу преузела је школа.

            Ове године се у Арпину, Цицероновом родном месту, такмичило око 150 ученика, махом из Италије, Немачке, Шпаније и Пољске, а мањи број њих представио је Белгију, Француску, Мађарску, Луксембург, Холандију, Румунију и Хрватску. Манифестација је трајала од 8. до 11. маја, а само такмичење одржано је у петак, 9. маја, од 9.00 до 14.00 часова. Такмичари су имали задатак да преведу одломак из ЦицероновогЛелија, дају филолошки коментар и напишу кратак састав везан за дати спис и то раздобље Цицеронове књижевне и јавне делатности.

            Радови наших овогодишњих представница нису уврштени међу првих дванаест (који се на Цицеронијануму једини рангирају). Ипак, наше ученице су паметно израђеним задацима, узорним понашањем и дружељубивошћу достојно представиле своју школу и своју земљу.

            Током слободног времена организатори су водили такмичаре и њихове професоре пратиоце у обилазак Арпина и оближњих градића у Лацију, а суботње поподне проведено је у манастиру Монте Касино.

            У недељу 11. маја, одмах по проглашењу победника и затварању Цицеронијанума, такмичари су превезени у Рим. У Риму смо преноћиле, а време до полетања за Србију сутрадан смо искористиле за обилазак града.

Јелена Савић,, професор класичних језика

МЕЂУНАРОДНО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ ИТАЛИЈАНСКОГ ЈЕЗИКА

Први пут ове школске године наши ученици су добили прилику да учествују на међународном такмичењу из италијанског језика, у организацији „Global Hippo Association“, невладиног и непрофитног удружења основаног  с циљем унапређивања језичке свести и едукације деце и младих о значају учења страних језика.

Прелиминарно такмичење одржано је 29. марта и на њему је учествовало девет ученица другог и пет ученица трећег разреда. Тест који су полагали имао је облик званичног теста за добијање сертификата о нивоу знања италијанског језика, CELI, Универзитета за странце из Перуђе, који је и један од спонзора такмичења.  У финале такмичења пласирала се Ана Сладаковић, ученица II 6.

Финале такмичења одржано је 11. маја, у Италији, у месту Лидо ди Језоло. Ана је освојила треће место и добила могућност да бесплатно полаже CELI испит. Последњег дана боравка у Лиду за све учеснике такмичења и њихове професоре организован је излет у Венецију.

Надамо се да ће наши ученици и следеће године учествовати на такмичењу и бити још успешнији.

Јасмина Стојковић, професор италијанског језика и књижевности

ШЕСТО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ КИНЕСКОГ ЈЕЗИКА И ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ

У суботу 31.05. у Београду се одржало седмо по реду такмичење из кинеског језика и цивилизације у организацији Одељења за образовање Амбасаде НР Кине. Победници овог такмичења одлазе на светско такмичење из кинеског језика, које се одржава у другој половини октобра у Кини, у трајању од две недеље. До сада је, од првог такмичења одржаног 2008. године, двадесет четири ученика наше школе учествовало на овом великом скупу средњошколаца из целога света у Кини. Све трошкове пута и боравка сноси влада НР Кине, а ове године ће још два наша ученика кренути на овај далеки пут.

МЕЂУНАРОДНО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ РУСКОГ ЈЕЗИКА

Наш Данијел у Москви

На републичком такмичењу из руског језика, одржаном 6.4.2014. у Београду, учествовало је двоје ученика из Филолошке гимназије: Данијел Ристић из 4-1 у општој категорији и Милица Кнежевић из 4-3 у специјалној категорији. Ученик Данијел Ристић је био успешнији и освојио је прво место у општој категорији, те тако стекао право на путовање у Москву на 13. међународно такмичење из руског језика.

            Међународно такмичње из руског језика за ученике који га уче као страни језик, организује Институт А.С. Пушкина уз подршку Министарства образовања и науке Руске Федерације, Фонда „Руски свет“ („Русский мир“), Међународног удружења наставника руског језика и књижевности (МАПРЯЛ) и других организација. 6. јун је дан рођења А.С. Пушкина и тај датум је проглашен за Међународни дан руског језика, зато се такмичење одржавало од 5. до 11. јуна. Ове, 2014. године се обележава 215. годишњица од рођења великог песника.

            У Москву је допутовало 205 ученика и њихових наставника из 29 земаља: Аустрије, Немачке, Швајцарске, Италије, Холандије, Финске, Израела, Пољске, Словачке, Бугарске, Румуније, Македоније, Црне Горе, Словеније, Белорусије, Казахстана, Киргизије, Азербајџана, Таџикистана, Естоније, Литваније, Кине, САД и других. Из Србије је допутовало седморо ученика у пратњи наставника руског језика, Наталије Јермоленко из Филолошке гимназије. Ученици из Србије су из разних градова и села, а могућност путовања у Москву су „освојили“ неком од награда на републичком такмичењу.

Домаћини су обезбедили учесницима смештај у одличном хотелу у центру града, храну и занимљив програм за 7 дана, а карте су већини учесника обезбедиле школе или општине. И директор Филолошке гимназије се одмах сложио да гимназија плати две карте за путовање авионом за ученика и наставника.

            Циљ овог такмичења (одржава се од 1972.) се поклапа са циљем оснивања Фонда „Руски свет“, који је основан указом В.В. Путина 2007. године, а то је пре свега популаризација руског језика и подршка и мотивација за учења руског језика, а мање развијање такмичарског духа. Осим тога, нивои учења и познавања језика, број часова и програми се веома разликују од земље до земље, тако да су организатори одлучили да свим учесницима доделе награде – прво, друго или треће место у одређеној категорији, према пријављеном нивоу. Само такмичење подразумева израду презентације, проверу знања језика и историје и културе Русије. Данијел се такмичио у Ц1 категорији и добио диплому другог степена, а поред тога је добио треће место на конкурсу из рецитовања. Пушкинов „Зимски пут“ је рецитовао на руском и српском, у свом преводу, иако  нема конкурса за превод. Сви ученици из Србије – Михајло, Никола, Ивана, Јована, Данијел, Нина, Милош су се одлично показали, укључујући и фолклорну тачку Ужичког кола којом су се представили на сцени. Организатори су решили да доделе и специјалне награде за 10 ученика, а то је могућност школовања на факултетима у Русији, без полагања пријемног испита. Каква радост и пријатно изненађење је било што се међу њима нашао и ученик из Србије, Михајло Илић из Земунске гимназије!

После самог такмичења следила је посета Кремљу, вожња бродом по реци Москви, одлазак у циркус Никулина, а по жељи ученика посетили смо и Третјаковску галерију, Арбат, обишли булгаковска места и наравно, дивне књижаре, у којима „нема шта нема“, а још увек по приступачним ценама.

Најважније што остаје после оваквог путовања су утисци од кратког упознавања са Москвом, могућност дружења са вршњацима из разних земаља света, пријатан утисак од  срдачности и добронамерности домаћина. Путовање је и прилика да се подсетимо на већ дуго потискивану чињеницу – колико је Русија нама блиска, словенска земља. Остаје нада да ће ученици имати прилику да наставе тек започето упознавање са пребогатом културом Москве и Русије.

                                                                                              Наталија Јермоленко, професорка руског језика